dé webwinkel voor alle auto onderdelen

Vraag & Antwoord (FAQ)

Hieronder kun je alle antwoorden vinden op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.

Onderdelen zoeken

  • + Ik weet niet welk onderdeel voor mijn auto geschikt is?

    Als je een kenteken heb ingevoerd worden alleen geschikte onderdelen getoond, maar het kan soms voorkomen dat er meerdere resultaten zijn voor hetzelfde artikel, bijv. distributieriem sets. Met behulp van het bouwjaar, de motorcode en/of het chassisnummer (ook wel VIN of Voertuig Identificatie Nummer genoemd) is het mogelijk om het juiste artikel te vinden.

    Als het chassisnummer bepalend is, dan staat er de afkorting Ch (en een deel van het chassisnummer) met een pijltje er voor of er achter, bijv. ->Ch.7F-Y-178 000, dit betekent dat dit onderdeel geschikt is voor auto’s met een chassisnummer die eindige tot en met 178000. Staat er een pijltje er achter, bijv. Ch.7F-Y-178 001->, dan is het onderdeel geschikt voor auto’s met een chassisnummer vanaf 178001. Bij twijfel of een onderdeel geschikt is voor je auto, vul dan dit formulier in, wij helpen je graag verder.

  • + Bij het zoeken krijg ik steeds 0 resultaten!

    Je kun ten alle tijden op artikelnummer zoeken. Pas nadat een auto geselecteerd is kun je een zoekwoord gebruiken bijv. ruitenwisserblad, bougie, tankdop enzovoorts. Dit voorkomt dat duizenden artikelen getoond worden die eigenlijk niet bestemd zijn voor je auto. Vind je het nog steeds niet neem dan gerust contact met ons op.

  • + Hoe kan ik een artikel zoeken?

    De makkelijkste manier is door het kenteken (of merk, model en type) in te voeren. Je kunt dan via de menu rubrieken eenvoudig zien welke onderdelen beschikbaar zijn voor je auto. Je kan ook een artikelnummer of oe nummer (origineel onderdeel nummer) intypen om direct een artikel te tonen. 

  • + Ik wil graag een set geventileerde remschijven bestellen voor mijn auto. Het probleem is dat links en rechts verschillend zijn, en op jullie site kan ik alleen per 2 bestellen.

    Dat klopt, remschijven zijn in de meeste gevallen alleen per 2 stuks te bestellen. Bij sommige auto's komt het voor dat de linker en rechter remschijf verschilend zijn. Laat ons je kenteken weten en passen wij het aan zo dat je een linker en een rechter remschijf kan bestellen.

  • + Bij het onderdeel zie ik (L&R) vermeld, is dit een set van 2?

    Nee, (L&R) betekent dat het onderdeel geschikt is voor zowel links als rechts, als je voor allebei de kanten onderdelen nodig heb, dan moet je 2 stuks bestellen.

  • + Ik kan een onderdeel niet vinden. Wat nu?

    Wij kunnen nagenoeg alle onderdelen voor je auto leveren, ook als je ze niet direct op dutchcarparts.nl kunt vinden. Vul het formulier zorgvuldig in en wij doen ons uiterste best om het artikel te vinden.

  • + Ik wil iets bestellen maar er staat ‘afname per 12 stuks’ bij. Ik heb er maar 3 nodig.

    De artikel informatie wordt zo aan ons aangeleverd, deze tekst kunnen wij helaas niet veranderen. Als je 3 stuks in de winkelwagen kunt plaatsen dan is het mogelijk om er gewoon 3 te bestellen.

Bestellen

  • + Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

    Om alle onderdelen voor je auto te tonen vul je het kenteken in of je kiest het merk, model en type van je auto. Klik bij het artikel van je keuze op de in winkelwagen knop. Ben je klaar met winkelen? Klik op kassa in het winkelwagen. Vul je gegevens in en kies je betaalwijze. Rond de bestelling af door op bestelling afronden te klikken.

  • + Kan ik bestellen zonder account?

    Jazeker, bij dutchcarparts.nl hoef je geen account aan te maken om te kunnen bestellen.

  • + Kan ik mijn bestelling ook via mail of telefonisch doorgeven?

    Nee, dit is niet mogelijk.

  • + Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?

    Nee, dit is niet mogelijk.

Betalen

  • + Hoe kan ik betalen?

    Je kan betalen met iDEAL, visa, mastercard, paypal, bank overschrijving en onder rembours.

  • + Hoe kan ik betalen vanuit het buitenland?

    Vanuit het buitenland kan je betalen met Mistercash, paypal, visa, mastercard en bank overschrijving.

  • + Hoe weet ik dat mijn betaling veilig verloopt?

    Het betaalproces verloopt via een gecodeerde verbinding en is daarom niet zichtbaar voor derden. Een veilige betaalomgeving is te herkenen aan het hangslotje onderin je browser en een url in de adresbalk die begint met 'https', waarbij de s staat voor 'secure'.

  • + Hoelang duurt het voordat mijn betaling verwerkt is?

    De betaling wordt door Buckaroo verwerkt. Als je op bestelling afronden klikt, gaat Buckaroo direct het beveiligde betalingsproces starten. De betaling wordt door Buckaroo binnen enkele minuten verwerkt.

  • + Ik woon in het buitenland, kan ik zonder BTW betalen?

    Nee, als je in een van de EU-landen woont zijn wij wettelijk verplicht om de BTW in rekening te brengen.

  • + Kan ik achteraf betalen?

    Ja, U kunt bij ons achteraf betalen middels een rembours zending.

    De kosten voor een rembours zending bedragen €17,50 naast de normale verzendkosten.

Verzending & Levering

  • + Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

    Als door jou gekozen artikelen direct leverbaar zijn, verwerken we de bestelling binnen een werkdag, normaal heb je de bestelling dan binnen twee dagen in huis.

  • + Wat zijn de verzendkosten?

    Dat ligt er aan wat je besteld en hoe groot het is. Brievenbus zendingen kosten €2,50. Een normale pakket kost €6,95. Alle bestelling boven €125.- zijn gratis bezorgd binnen Nederland en België, met uitzondering van toeslagen.

    Buiten Nederland en Belgie (de door ons aangegeven landen) geld een tarief voor een normaal pakket €17,95. Boven de €125,- komen de nerderlands/belgische verzendkosten van € 6,95 te vervallen en betaald u nog €11,00. 

  • + Kan ik een bestelling bij iemand anders laten bezorgen?

    Ja dat kan, kies dan voor een afwijkend afleveradres in het bestelproces.

  • + Kan ik mijn bestelling ook zelf afhalen?

    Ja dit is mogelijk.

    Neem wel van te voren contact met ons op .

    Niet alle onderdelen hebben wij op de locatie in Vianen.

    Door contact op te nemen met ons kunnen wij een afspraak maken wanneer wij de bestelling hebben klaarstaan voor u.

    Het bezoek adres (enkel op afspraak) is: 

    De Limiet 5 

    4131NR Vianen

  • + Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

    Als je niet thuis bent en je bestelling is geen remboursbestelling, zal de vervoerder het bij de buren aanbieden en in uw brievenbus een kaartje achterlaten  waar je de bestelling kunt afhalen. Als de bestelling afgeven bij de buren niet lukt of niet gewenst is, dan wordt je bestelling op een later tijdstip een tweede keer aangeboden. Aflevering bij buren is niet mogelijk bij bestellingen onder rembours en geldt alleen voor bestellingen binnen Nederland.

  • + Wat moet ik doen als ik een beschadigd pakket heb ontvangen?

    Het is belangrijk dat je een beschadigd pakket niet in ontvangst neemt. Levert de bezorger een beschadigd pakket bij je af, dan kunt je het weigeren, het pakket wordt naar ons teruggestuurd. Neem dan direct contact met ons op zodat we na retourontvangst zo snel mogelijk een nieuw pakket kunnen sturen.

  • + Mijn pakket is nog steeds niet bezorgd. Wat nu?

    Na je bestelling, ontvang je een track & trace code in de mail. Met deze code kun je de status van je bestelling volgen. Waneer deze op afgeleverd staat, en je hebt nog niets ontvangen, is het in de meeste gevallen bij de buren afgeleverd. Mocht dit niet het geval zijn dan kun je beter contact met ons opnemen. Wij zullen het voor je uitzoeken.

  • + Wordt mijn bestelling in een keer bezorgd?

    Wanneer je meerdere artikelen in één keer bestelt, doen wij ons best om alle artikelen ook in één keer te laten bezorgen. De levertijd van de gehele bestelling wordt in dat geval gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd. Als een deel van de bestelling toch niet leverbaar is binnen de levertermijn dan nemen wij direct contact met je op.

Mijn account

  • + Moet ik een account aanmaken om te kunnen bestellen?

    Nee, bij dutchcarparts.nl is een account niet nodig om een bestelling te plaatsen.

  • + Hoe maak ik een account aan?

    Je kan ervoor kiezen om een account aan te maken tijdens het bestelproces of klik op inloggen bovenaan de pagina, en daarna op ik wil een account aanmaken.

  • + Hoe kan ik inloggen?

    Klik op inloggen bovenaan de pagina of klik hier, vul hier je e-mailadres en wachtwoord in.

  • + Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

    Vraag een nieuw wachtwoord per e-mail op. Klik hier en vul vervolgens je e-mailadres in om het wachtwoord op te vragen.

  • + Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

    Log in en ga via mijn account naar persoonlijke gegevens. Hier kun je eenvoudig je (adres)gegevens aanpassen.

  • + Hoe kan ik mijn account verwijderen?

    Als je een account wilt opheffen neem dan contact met ons op.

Retournen & Ruilen

  • + Hoe kan ik een artikel terugsturen? Hoe werkt dat?

    De aankoop van de meeste artikelen kan je binnen 14 dagen na ontvangst herroepen. Vul eerst het retourformulier in, je ontvangt per mail een retourbon met een retournummer. Stuur deze met de artikelen mee (retourkosten zijn voor eigen rekening). Als alles in orde is storten wij het tegoed bedrag binnen 7 dagen terug op rekening. Wij mogen namelijk wachten met terugbetalen, tenzij je hebt aangetoond de producten te hebben opgestuurd.

  • + Kan ik mijn product omruilen?

    Dat kan, het ruilen van een artikel geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je artikelen binnen de zichttermijn en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent. Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.

  • + Zijn er kosten verbonden aan retourneren of ruilen?

  • + Ik heb een product geretourneerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?

    Als alles in orde is binnen 7 dagen.

  • + Krijg ik een bevestiging van mijn retourzending?

    Ja, je ontvangt een bevestiging per e-mail als wij je retour in ontvangst hebben genomen en verwerkt.

Garantie & Defecten

  • + Ik heb een beschadigd onderdeel ontvangen, wat nu?

    Retourneer het volgens ons retourproces binnen 14 dagen. Wij sturen je dan direct een nieuw artikel. De verzendkosten zijn dan uiteraard voor onze rekening.

  • + Hoelang heb ik garantie?

    Heb je een artikel gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd kapot? Voor alle artikelen geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een product in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Afhankelijk van het product doen wij dit door reparatie, vervanging of terugbetaling. Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.

    Bij dutchcarparts.nl zijn ook de originele fabrieksgaranties van toepassing, mits deugdelijk gemonteerd en gebruikt onder normale omstandigheden (vervolgschade kan niet op ons verhaald worden). De termijn en inhoud van een fabrieksgarantie staat meestal in of op de originele doos van het artikel. De garantie geldt onverminderd je wettelijke recht als consument.

  • + Mijn product is kapot gegaan, wat moet ik doen?

    Retourneer het volgens ons retourproces. Als je klacht gegrond blijkt, beslist dutchcarparts.nl of tot reparatie of vervanging wordt overgegaan en komen alle kosten binnen de garantietermijn voor rekening van dutchcarparts.nl.

  • + Wat is fabrieksgarantie?

    Fabrikanten geven een bepaalde garantie op ieder product. In de garantievoorwaarden van de fabrikant staat precies wat de garantietermijn is, en wat de garantie betekent.

Overige vragen

  • + Hoe kan ik de nieuwsbrief opzeggen?

    Meld je af via de link onderaan de nieuwsbrief, of stuur ons een e-mail met hierin het verzoek je af te melden.

  • + Ik heb een vraag, klacht of idee, waar kan ik dit kwijt?

    Heb je een opmerking over een artikel, onze website of onze service, neem gerust contact met ons op.
    Mocht je onverhoopt toch een minder goede ervaring hebben met je bestelling of onze service dan horen wij dit ook graag.
    Gebruik het contactformulier of stuur een mail naar info@dutchcarparts.nl. Je mag dan binnen twee werkdagen een inhoudelijke reactie van ons verwachten. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

    U kunt u klacht ook voorleggen aan de Europese online geschillenplatform (ODR).

  • + Wat is een cookie?

    Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Voor meer info over cookies klik hier.

  • + Ik heb cookies geweigerd, wat nu?

    Je kan onze site blijven gebruiken, maar het is mogelijk dat bepaalde functionaliteiten niet werken zoals gewenst.

SELECTEER ONDERDEEL