dé webwinkel voor alle auto onderdelen

Bestellen

Bestellen bij dutchcarparts.nl - is heel eenvoudig:

Stap 1 Meerdere mogelijkheden om te zoeken

  • Vul je kenteken in of kies het merk, model en type van je auto om artikelen te tonen.
  • Zoeken door middel van een artikelcode, origineel onderdeelnummer (oftewel oem ‘original equipment manufacturer’ nummer) of referentienummer. Na het invullen van je auto gegevens is het ook mogelijk te zoeken op artikel omschrijving.
  • Het is ook mogelijk te zoeken zonder kenteken in de rubrieken: Accessoires, Gereedschap, Winter, Veiligheid, Universeel en Onderhoud.
  • Alle vermelde prijzen zijn inclusief btw.

Kun je een onderdeel niet vinden? Je kunt hier gratis en zonder verplichting, de prijs en levertijd aanvragen.

Stap 2 Plaats artikelen in de winkelwagen

  • Ga naar het artikel van je keuze en klik op de knop in winkelwagen.
  • Controleer goed of de onderdelen die je zoekt wel overeen komen met de foto’s en specificaties in de artikel omschrijving. Het kan soms voorkomen dat er verschillende mogelijkheden voor je auto zijn. Je kunt de juiste keuze maken met behulp van bijv. je chassisnummer of je motorcode, klik hier voor meer informatie. Indien de weergegeven artikelen niet overeenkomen / passen bij de geselecteerde auto vul dan het online formulier in ‘onderdeel niet gevonden’ in. Wij doen dan onze uiterste best om het artikel voor je te vinden.
  • Bij sommige artikelen o.a. startmotoren en dynamo’s staat het woord ‘Ruilartikel’ in de specificatielijst. Dit wil zeggen dat het om een gereviseerd artikel gaat waar statiegeld op wordt gerekend. Het oude artikel kun je binnen 14 dagen sturen aan dutchcarparts.nl. Wij adviseren om dit aangetekend te doen. Bij ontvangst storten wij binnen 7 dagen het statiegeld op je bankrekening terug.
  • Heb je alle artikelen van jouw keuze in de winkelwagen gelegd, ga dan naar het winkelwagentje rechts bovenaan de pagina. Hier zie je een overzicht van je bestelling en je kunt desgewenst nog het aantal artikelen wijzigen.
  • Ben je klaar met winkelen? Klik dan op de knop kassa. Hier zie je een overzicht van je bestelling en de eventuele verzendkosten.
  • Als je een dutchcarparts.nl cadeaubon, waardebon of kortingscode hebt, kun je deze in de kassa ook verzilveren. Vul de code in en de korting wordt automatisch verrekend op het totaalbedrag.

Stap 3 Gegevens opgeven

Om je bestelling te kunnen verwerken, vragen wij je enkele gegevens in te vullen.

Bestel je voor het eerst, dan kun je ervoor kiezen om een account aan te maken. Dit kan eenvoudig door een wachtwoord in te vullen. Je ontvangt dan een mail ter bevestiging van je account. Je kunt nu via je account de status van je bestelling volgen, overzicht houden op je bestel geschiedenis en je hoeft niet meer bij iedere bestelling opnieuw je gegevens in te vullen.

Heb je al een account bij dutchcarparts.nl? Log dan in met je e-mailadres en wachtwoord.

Je kunt ook zonder account de bestelling afronden, vink dan de optie ‘maak een account aan voor toekomstige bestellingen’ uit.

Als je de bestelling wilt laten bezorgen op een ander afleveradres dan het factuuradres dan kun je het hier aangeven en de afwijkende adresgegevens invoeren.

Stap 4 Betaalwijze kiezen

Vervolgens kies je op welke manier je wilt betalen: met bijvoorbeeld iDEAL, bankoverschrijving of onder rembours.

Klik op de knop ‘bestelling afronden’ om de bestelling te voltooien. Je wordt nu naar de pagina van Buckaroo geleid. Hier kan je de betaling verder verwerken. Als je voor iDEAL hebt gekozen druk dan na afloop altijd op de knop ‘Voltooien’. Je ontvangt vervolgens een bevestiging van de bestelling per e-mail.

Bestellen en verzendkosten

Wij verzenden bij een bestelling van meerdere artikelen altijd de artikelen gelijktijdig. Indien je dit anders wenst neem dan contact met ons op. Je betaalt slechts voor het zwaarste/grootste artikel verzendkosten.


Raadpleeg voor meer informatie onze verzendkosten. De bedragen zijn richtlijnen, in de kassa zie je wat de verzendkosten voor jouw bestelling zijn. Hebben wij onterecht verzendkosten in rekening gebracht? Neem dan contact met ons op.

Je bestelling volgen

De actuele status van je bestelling volg je onder bestelhistorie in je account. Je ontvangt direct na het plaatsen van je bestelling een orderbevestiging per e-mail. Hierin vind je een overzicht van de bestelde artikelen.

Annuleren

Onder bestelhistorie op Mijn dutchcarparts.nl zie je direct of het nog mogelijk is om je bestelling te annuleren. Achter het artikel staat dan een annuleerknop. Is de bestelling al naar je onderweg of wordt deze gereed gemaakt voor verzending, dan is annuleren niet meer mogelijk.

Een pakketbestelling niet meer op tijd kunnen annuleren? Neem in dit geval het pakket niet aan van de bezorger en het wordt automatisch retour gezonden. Je betaling storten wij dan binnen 7 dagen terug op je bankrekening. In rekening gebrachte verzendkosten kunnen helaas niet worden gerestitueerd.

Veilig bestellen

De Thuiswinkel Waarborg garandeert dat je veilig en betrouwbaar winkelt bij dutchcarparts.nl. Kijk bij het ingeven van persoonlijke gegevens of je je op een beveiligde pagina bevindt. Het webadres begint dan met https:// en er is een ‘slotje’ in de statusbalk van je browser te zien. Wij adviseren je om met niemand je klantnummer, wachtwoord of andere gegevens te delen.

Wees alert op Phishing. Phishing is een vorm van oplichting en betekent dat oplichters e-mails versturen waarin ze naar jouw persoonlijke (inlog)gegevens vragen namens iemand anders. Wij zullen nooit naar je account of inloggegevens vragen, dus dergelijke Phishing e-mails namens dutchcarparts.nl kun je altijd negeren.

SELECTEER ONDERDEEL